Kurban Bayramında Et Tüketimi Nasıl Olmalıdır?

Kurban Bayramında Et Tüketimi Nasıl Olmalıdır?


KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ NASIL OLMALIDIR?

Kırmızı et insan vücudu için oldukça faydalıdır. Ancak aşırı et tüketimi her besinde olduğu gibi sakıncalıdır ve istenmeyen bir takım hastalıkların ortaya çıkmasına sebebiyet verebilir. Kırmızı etin lezzetli olmasını sağlayan yağlı oluşudur.

Öyle ki dana antrikot ve kuzu pirzola gibi etler en sevilen kırmızı etler arasındadır. Bu etler lezzetli oluşlarından ötürü, en değerli etler olarak kabul görürler. Eğer yağsız olsalardı bu denli sevilmezlerdi.

Ancak her ne kadar lezzetli olsalar da, yağlı etlerin tüketim oranını iyi ayarlamak gerekmektedir. Kurban Bayramı’nın olmazsa olmazı, kurban kavurmasıdır. Yine aynı şekilde kurban kavurmasına da lezzetini veren yağlı oluşudur.

Kavurma içerisindeki yağları ve yağlı etleri fazla tüketmemek gerekmektedir. Hayvansal yağ özellikle ileri yaştaki insanlar için oldukça sakıncalıdır; yüksek kolesterol, damar tıkanıklığı ve kalp krizi gibi hastalıklara yol açabilir.



KURBAN ETLERİ KAÇ GÜN DİNLENDİRİLMELİDİR?

Kırmızı et insan vücudunun en zor sindirdiği besinlerden birisidir. Bu yüzden kurban kesilir kesilmez çok fazla et yenmemesi gerekmektedir. Yeni kesilen hayvanın eti sert olur ve yemesi de sindirmesi de zordur.

Sindirim sisteminiz, yeterince bekletilmeden yenilen etleri sindirmekte oldukça zorlanacaktır. Etler dinlendirildikten sonra tüketilirse, sindirim sistemi için çok daha kolay bir sindirim olacaktır. Bu sebeple kurban kesildikten sonra etler, en az 24 saat boyunca dinlendirilmelidir.



KURBAN ETLERİNİ LİFLİ BESİNLER İLE BİRLİKTE TÜKETMENİZ GEREKMEKTEDİR

Kırmızı etin sindirimini kolaylaştırabilmek için yanında lifli besinler tüketilmelidir. Kavurmanın olmazsa olmazı pilavdır. Kavurma lezzet açısından pirinç pilavı ile daha uyumlu olsa da bulgur pilavının lif oranı pirinç pilavına göre daha yüksektir.

Yediğiniz etleri daha kolay ve hızlı bir şekilde sindirmek istiyorsanız pirinç pilavı yerine bulgur pilavını tercih etmeniz gerekmektedir. Kurban etlerinizi fırında brokoli, karnabahar, havuç gibi sebzeler ile birlikte pişirdikten sonra tüketmeniz de yine lif oranı yüksek sebzeler sayesinde sindirim sisteminizi rahatlatacak ve hazımsızlık yaşamanızı engelleyecektir.

Kurban etleri tüketildikten sonra hazımsızlık sorunu yaşayarak çareyi maden sularında aramak istemiyorsanız, et tüketiminde aşırıya kaçmamalı, “ben yalnızca et yiyeceğim, başka bir şeye gerek yok” dememeli ve sindirim sisteminizi fazla zorlamamalısınız.

Yapmanız gereken, yalnızca etle doymaya çalışmak yerine, lifli gıdalar ve sebzelerden de destek alarak, daha sağlıklı bir şekilde öğününüzü tamamlamaktır.

Dyt. Merve Nur ÇAMBAY
Beslenme ve Diyet (Metabolik Dizayn)
Bayrampaşa Kolan Hospital

Soru Sor
Telefon: 444 1 443