Sigarayı Nasıl Bırakabilirim?

Blog Single

Sigarayı Nasıl Bırakabilirim?

Sigara bağımlılığı kötü sonuçlanan bir çok hastalığın sebebidir. Sigara bağımlılarının bir çoğu bunun bilincindedir ve sigarayı bırakmak için çaba sarfederler. Sigarayı bırakmakdaki başarı oranı kişinin bırakma isteği ve iradesi ile bağlantılıdır.

Uygulanacak yöntem gerçekliliği, başarısı ve güvenirliği bilimsel verilerle desteklenmiş olmalıdır. Sigarayı bırakmak isteyenler profesyonel destek almalıdır. Bazı hastalıkların psikiyatri hekimleri tarafından da değerlendirilmesi gerekebilir.

Depresyon, psikoz gibi hastalıkları olan hastalar psikiyatri hekimi tarafından mutlaka takip edilmelidir.

Sigarayı Bırakmak İsteyen Kişilere Yardımcı Olabilecek 10 Temel Öneri

Doktorunuzun önerdiği, size uygun bazı ilaçlar bantlar ve sakızlar doktorunuzun size uygun gördüğü şekilde kullanılabilir. Bu tedavi yöntemlerini kendiniz belirlemeyiniz. Seçimi ve sizin için en uygun yöntemi doktorunuza bırakınız.

1 - Yazın!

Niye bırakmak istediğinizi, ne için içtiğinizi ve ne zaman sigarayı özlediğinizi yazın.

2 - Okuyun!

Bu yazıyı minik bir deftere yazıp yanınızda taşıyın ve sık sık okuyun.

3 - Düşleyin!

Sigarayı bırakmış, sağlıklı nefes alabilen spor yapabilen güçlü halinizi düşleyin ve kendinize sembol seçin bu sembolü sık sık düşünün.

4 - Nefes Alın!

Doğru ve düzenli nefes alama, nefes tutma, nefes verme egzersizlerini yapın.

5 - Spor Yapın!

Sağlığınızın el verdiği bir sporu düzenli olarak yapın, yürüyüş bile olabilir. Çünkü sporcu sigara içmez!

6 - Sigara Zevk Bağlantısını Kırın!

Zevk aldığınız aktiviteler sırasında sigara içmeyiniz (çay, kahve, sohbet etmek, güzel bir manzara izlemek)

7 - Su İçin!

Sigarayı bırakma girişiminde bulunanlar bol bol su içmelidirler, Günde en az 2 lt su tüketin, sebze meyve ağırlıklı beslenin.

8 - Nefes Alın!

Derin bir nefes alın, kasılın, nefesinizi tutun ve nefes vererek gevşeyin mümkünse yoga öğrenin sigarayı bırakmanıza çok yardımcı olacaktır.

9 - Değiştirin!

Sigara elinizin altında olmasın. Mümkünse paket almayın ve sigara paketini kendinizden oldukça uzaklaştırın.

10 - Asla Vazgeçme!

Başarısız olursanız tekrar deneyin, tekrar deneyin ve tekrar deneyin.