Bağışıklık Sİstemini Güçlendirmenin 10 Yolu

Blog Single

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir?

Her insan enfeksiyona karşı doğuştan savunma mekanizmasına sahiptir.  Bu savunma mekanizmasına bağışıklık sistemi denir. İyi çalışan bir  bağışıklık sistemi sağlığımızın temelidir. Bağışıklık sisteminin güçlü  olması demek, dayanıklı bir vücut, daha az hastalık, daha sağlıklı yaşam  demektir. Bağışıklık sistemimizi güçlendirerek daha sağlıklı yaşayabiliriz.

İşte bunu başarmanın kuralları;
  • Alkali Olun

Bağışıklık sistemi alkali ve oksijenli bir ortamda güçlenir. Çünkü  pek çok bakteri ve virüs asidik ortam sever ve sağlıklı ortamda  yaşayamaz. Egzersiz yapın, bol miktarda su ve limon suyu için ve  vücudunuzda alkali ortamı sağlamaya yarayan yeşil sebzeler yiyin.

  • Stresten Uzak Durun

Çeşitli nedenlerle ortaya çıkan stres, insan sağlığını bozarak  bağışıklık sistemini zayıflatmakta, hastalıkların ortaya çıkmasına zemin hazırlamaktadır. Kısa vade de gözle görülür zarar vermeyen stres, genel anlamda vücuttaki işleyişi bozarak sindirim sistemi hastalıklarına, kalp damar hastalıklarına, sinir sistemi bozukluklarına yol açmaktadır.  Gerginlik ve stres sonucunda gerek salgılanan hormonlar, gerekse de  şekerli ve yağlı gıdalara eğilimin artması sonucunda ise vücut şekli  değişmektedir. Streste aşırı salgılanan kortizol hormonu ile yağlar  enerji sağlamak için yer değiştirir ve daha çok göbek çevresinde ve  karaciğerde birikir. Bu tür yağlanmada kalp, damar ve diyabet gibi  kronik hastalıklara davetiye çıkarır. Ayrıca kortizol hormonu bağışıklık  sistemini zayıflatmaktadır. Stres modern çağın bir gerçeği olduğuna  göre, yapılması gereken böyle dönemlerde vücudu en iyi şekilde  desteklemektir. Yeterli ve dengeli beslenme vücudun stresle mücadele  etmesinde ve stres sonucu zayıflayan bağışıklık sisteminin güçlenmesinde  çok önemli bir yere sahiptir.

  • Spor Yapın

Beslenmenin yanısıra, bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirmede düzenli  yapılan sporun da faydası vardır. Hafif bir egzersiz bakterilerin  akciğerde toplanmasını engeller. Ve bağışıklık sisteminin gücünü  artırır. Bunu kanda antikorların dolaşımını artırarak yapar. Bağışıklık  sistemini iyi düzeyde tutmak için günde en az 20 dakika, haftada 3 kez  35-45 dakika yürüyüş yapmak gerekmektedir.

  • Yeşil Sebzelerle Beslenin

Sebzeler vücudun bağışıklık sistemine yardımcı olan vitaminler,  mineraller ve bitkisel besinlerce zengindir. Lifli yeşillikler, brokoli, karnabahar ve kabak gibi sebzeler ise besinler ve antioksidanlarca zengindir. Antioksidanlar bağışıklık hücrelerini serbest radikallerden zarar görmekten koruyan madde olan C vitamininin  yetersizliğinde çeşitli bağışıklık sistemlerinin bozulduğu görülmüştür.  B6 vitamini bağışıklık ve sinir sistemlerinin düzenli çalışmasına yardım  eder, folik asit ise vücudu savunmak için savaşan alyuvarların  yapımında görev alır.

  • Sarımsağın Büyüsü

Organik sarımsak harika bir besindir. Vücudumuzu mikroplardan korur;  aynı zamanda da bağışıklık sistemi güçlendiricisidir. Sarımsağın kendi  savunma sistemini oluşturan elementler, bizim de bağışıklık sistemimizi  güçlendirir.

  • Özel Besinler

Pek çok vitamin ve mineral bağışıklık sisteminde başroldedirler,  özellikle de gıdalardan alınan çinko ve C vitamini. Meyvelerin çoğu ve  kırmızıbiber, C vitamininin en mükemmel kaynağıdır. Çinko ise zencefil,  kuru yemişler ve tohumlarda bulunur. Özellikle Brezilya cevizi, kabak ve  karpuz çekirdeklerinde zengin miktarda çinko vardır. Çekirdekleriyle  birlikte sıkılmış karpuz suyunu karıştırıp için; yaz için mükemmel bir  serinleticidir, aynı zamanda hem alkalize eder, hem protein hem de çinko  sağlar.

  • Bol Su İçin

Su bütün besinleri ve atıkları vücutta lenf sıvıları yoluyla taşıyan  bir çözücüdür. Günde en az 2 litre su içmek besinlerin hücrelerimize nüfuz etmesine, atıkların boşaltılmasına, sümüksü maddelerin sulanmasına, bizi hasta eden bakterilerin ve virüslerin etkisiz hale gelmesine yardımcı olur.

  • Kötü Alışkanlıklarını Terk Edin

Paketlenmiş ve işlenmiş hazır gıdalar, kafein, alkol ve sigara  bağışıklık sistemimizi tehlikeye sokan zararlı alışkanlıklardır. Bunları  bırakarak yerlerine tam gıdalar, ekinezya ve ginseng gibi bitkisel  çaylar, taze meyve ve sebze suları koyun. Bu şekilde bağışıklık  sisteminize ve vücudunuzun işleyişine destek verin.

  • Sık Sık Dinlenin ve Gevşeyin

Stres ve yorgunluk bağışıklık sistemimizi zayıflatır ve bu bitkinlik  bizi daha kolay hasta eder. Dinlenme ve uyku zamanlarında vücudumuz  kendini toparlar ve onarır. Stres seviyenizi azaltmaya çalışın ve  gevşemek için kendinize zaman ayırın. Mutlaka her gece 7-9 saat arası  uyuyarak vücudunuza kendisini toparlamasını ve hastalıklarla savaşması  için zaman verin.

Soğuk Duş Zindeleştirir

Banyodan çıkmadan önce son duşunuzu soğuk alın. Soğuk su bağışıklık  hücrelerine giden lenf dolaşımını hızlandırır. Temizlenmenin ve  bağışıklık sistemini güçlendirmenin zindelik veren bir yoludur.

Dr. Şilan KOLAN
Acil Servis, Akupunktur ve Tedavi Ünitesi
Bayrampaşa Kolan Hospital

e-Posta: silan@kolanhastanesi.com.tr
Telefon: 444 1 443